loading...
عشق فقط یک کلام حسین علیه السلام
بنر سایت




آخرین ارسال های انجمن
seyedeh بازدید : 532 سه شنبه 13 بهمن 1394 نظرات (0)

یکی از راههای مناسب برای رعایت اصول بهداشت مو کوتاه کردن موهای اضافی است . مو هرچه کمتر باشد شرایط نگهداری و مراقبت از ان اسان تر است . البته بر طرف کردن موهای زاید به کمک مواد شیمیایی و کرم های ویژه نیز ممکن است ولی باید دانست که اگر ماده ای آن چنان قوی است که می تواند مو را از جایش سست کند و بیرون آورد ، قطعآً بر سلولهای پوست نیز بی تأثیر نیست .

بهداشت مو

بهداشت مو

بهداشت مو مساله ای است که همه انسان ها باید آن را رعایت کنند . چون با رعایت نکردن اصول بهداشت مو بیماری های شایعی به سمت انسان می آید . از بیماری های شایع مو می توان به کچلی ، شپش ، موخوره ، شوره سر و .. اشاره کرد . پیش از صبحت کردن از صابون ، شامپوها و چگونگی انتخاب آنها ، باید گروهی که موی شما بدان تعلق دارد معلوم شود طریقه دقیق تعیین کردن گروه مو بدین شرح است که ابتدا سرتان را خوب با آب و صابون و یا شامپوی مورد مصرف معمولیتان بشوئید و ۳ روز بعد بدون اینکه چیزی به سرتان مالیده باشید ، پوست خود را با انگشتان سبابه ، به مدت یک دقیقه مالش دهید بعد سبابه تان را روی کاغذ نازک فشار دهید اگر از سبابه شما اثر چربی زیادی روی کاغذ نازک به جا ماند موی شما از گروه موهای چرب است و اگر چربی انگشت شما خیلی اندک و یا هیچ بود موی شما از گروه موهای خشک می باشد . و اگر اثر انگشت شما بر روی کاغذ نازک ، خفیف و به قدر اثر انگشت عرق کرده شما مثلا در فصل تابستان بود موی شما از گروه طبیعی و معمولی است با تعیین گروه مو ، انتخاب صحیح نوع صابون ، شامپو و سایر مواد پاک کننده و تقویت کننده مو با توجه به مشخصات مو به ویژه میزان چرب بودن آن ضروریات بوده که این امر باعث تقویت ریشه مو و سالم ماندن خواهد گردید . برای رعایت بهداشت موتعداد دفعات صابون یا شامپو زدن نیز باید رعایت گردد زیرا شستشوی مو به دفعات خیلی زیاد با هر کیفیتی که مو داشته باشد می تواند در طول زمان منجر به اختلالات می شود در هر نوبت حمام نیز است شامپو را دو قسمت کرده تا بتوانید دو بار متوالی موها را شسته و هر بار با آب صاف و زلال آب کشی کنید .کسانی که حالت استثنایی داشته و به دلیل حساسیت شدید پوست سر ، استعمال صابون یا شامپو را به سختی تحمل می نمایند ، بایستی به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه تا دستورات لازم تجویز گردد.

سایر نکات برای رعایت بهداشت مو

یکی از راههای مناسب برای رعایت اصول بهداشت مو کوتاه کردن موهای اضافی است . مو هرچه کمتر باشد شرایط نگهداری و مراقبت از ان اسان تر است .  البته بر طرف کردن موهای زاید به کمک مواد شیمیایی و کرم های ویژه نیز ممکن است ولی باید دانست که اگر ماده ای آن چنان قوی است که می تواند مو را از جایش سست کند و بیرون آورد ، قطعآً بر سلولهای پوست نیز بی تأثیر نیست . در ضمن این مواد در بعضی از افراد ایجاد حساسیت پوستی می کند اگر از چنین موادی استفاده می کنید نباید این کار را به طور مداوم انجام دهید ، بویژه اگر عکس العملی در پوستتان بروز کند مصرف آنها را فوراً باید قطع کنید .

به گزارش بخش پوست ، مو و زیبایی سایت اسان طب اگر چه ممکن است رنگ زدن به موها اگر با احتیاطات لازم همراه باشد عوارض نامطلوبی نظیر خارش شدید در سطح پوست و برجستگی های مشخص در محل خارش بر جای نگذارد لیکن در موارد زیر رنگ کردن موها مناسب نبوده و بهتر است انجام نگیرد . چون بهداشت مو را به خطر می اندازد .

▪ موی شما بطور غیرطبیعی می ریزد .

▪ در رنگ کردن قبل ، خارش هایی در پوست سرتان داشته اید .

▪ قبلاً بحران نفس تنگی داشته اید و یا هم اکنون دچار آن هستید .

▪ دچار بیماریهای حاد یا مزمن کلیه هستید .

▪ پوست بدنتان در برخی نقاط مانند آرنج ، زانو ، پایین کمر و یا سر پوسته پوسته می شود .

● در مورد خانم ها :

▪ در شرایط بارداری بهتر است از رنگ کردن موهای خود پرهیز نمائید .

▪ عملاً ثابت شده است که در نزدیکی های شروع عادت ماهانه یا در دوران یائسگی نیز رنگ کردن موها نیز برخی از خانم ها ، عوارضی بدنبال داشته است لذا انجام رنگ مو در این مواقع نیز برای این قبیل از افراد توصیه نمی شود .

▪ نظر به احتمال انتقال بسیاری از بیماریها نظیر کچلی ها ، هپاتیت ( B,C ) ایدز ، سیاه زخم و …. از طریق لوازم اصلاح در آرایشگاهها رعایت نکات بهداشتی الزامی است .

 در اصول  بهداشت مو آمده است که برس زدن روزانه موها و ماساژ مرتب آن باعث تشدید سرعت جریان خون شده و نیز مانع از جمع شدن گرد و غبار و کثافات در سر گشته و هوا بهتر به ریشه موها می رسد ولی در هر حال تعداد دفعات برس کشیدن روزانه موها نبایستی از دو بار تجاوز کند زیرا برس زدن های خیلی شدید و مکرر یا خیلی طولانی موجب شاخه شاخه شدن نوک مو ، شکسته شدن و ریزش آن می گردد .

به گزارش بخش پوست و مو در سایت اسان طب ، برای رعایت بهداشت مو موها را تقریبآً هر ۳ تا ۴ هفته یکبار اصلاح نمود و برای این کار باید یک سالن آرایش خیلی تمیز انتخاب کرد تا از انتقال عفونت های میکروبی یا انگلی و قارچی به وسیله وسائل آرایش کثیف یا وسائلی که به قدر کافی تمیز نشده اند جلوگیری شود .

 بعضی اشخاص دچار پوسته و شوره سر می شوند شوره سر عبارت است از :

▪ سلولهای مرده پوسته سر که کم کاری غدد مولد چربی کنار مو ،

▪ بدی جریان خون در پوست سر ،

▪ موادی که چربی پوست سر را از بین می برند ،

▪ نوع غذا ،

▪ مقدار خواب و ناراحتی های عصبی در بروز آن مؤثرند معمولاً برس زدن ،

▪ شانه کردن و شستن مرتب ،

▪ شوره سر را کنترل می نماید حالات شدیدتر شوره مانند پوسته بستند.

منبع مطلب بهداشت مو : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام seyedeh هستم ساکن کرج و اینجا هم فقط به عشق اربابم حسین درست کردم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظرت درباره ی اینجا چیه ؟؟
    پیوندهای روزانه
    نویسنده سایت

    seyedeh 

    آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 49
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 330
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 121
  • بازدید امروز : 105
  • باردید دیروز : 295
  • گوگل امروز : 58
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 749
  • بازدید ماه : 663
  • بازدید سال : 36,936
  • بازدید کلی : 266,991
  • کدهای اختصاصی